Tendinopatia mięśnia trójgłowego

Mięsień trójgłowy ramienia jest jedynym mięśniem, który odpowiada za czynny wyprost stawu łokciowego.
Ja sama nazwa wskazuje składa się z trzech części(brzuśców)które w części bliższej przyczepiają się do panewki łopatki oraz kości ramiennej, natomiast w części dalszej łączą się w jedno ścięgno przyczepiające się do wyrostka łokciowego kości łokciowej.

1.Czerwony - zwapnienie w miejscu przyczepu ścięgna mięśnia trójgłowego ramienia

U niektórych osób w wyniku stałego podrażnienia(używania) mięśnia - wyprost łokcia w obciążeniu- dochodzi do miejscowego zapalenia. Może ona z kolei powodować:
1.osłabienie struktury ścięgna
2.zwapnienia w miejscu przyczepu ścięgna do kości
3.ból, który występuje przy ucisku i podczas pracy mięśni trójgłowego

Rozpoznanie stawia się na podstawie badania fizykalnego oraz badań dodatkowych - RTG oraz USG. W większości przypadków wykonywanie TK i MR nie jest wymagane aby potwierdzić przyczynę dolegliwości.

W początkowym okresie rozwoju choroby leczeniem z wyboru jest leczenie zachowawcze takie jak:
rehabilitacja - masaż, laser,krioterapia, jonoforeza, ultradźwięki itd.
leki p/zapalne doustne i miejscowe - tzw. ,,blokada''

W przypadku braku poprawy stosuje się zabiegi polegające na pobudzeniu procesu regeneracyjnego w tej okolicy:
1.Podaż osocza bogatopłytkowego - PRP

W przypadku braku sytuacji obecności dużego zwapnienia tej okolicy bądź ciał wolnych(oderwanych osteofitów) i potwierdzenia w badaniu palpacyjnym i USG, że te zmiany powodują ból podczas ruchu można wykonać zabieg operacyjny celem osunięcia zmian.